fredag 11 april 2014

Livet är underbart. Frågor o Svar

1: Jag tycker tycker inte att man ska skämta om vad som helst. Inte om viktiga och allvarliga saker som det var i filmen. Visst det var bra att hans pojke inte var rädd men det gick lite för långt med ljugandet. Hade varit bättre om han förklarade för pojken så han förstod allvaret.

2: Jag tycker inte att Guido gör rätt som ljuger för sin son. Det går för långt och han riskerar verkligen sin sons liv. Jag tror det hade gått bättre om han berättade för sin son vad som verkligen hände. Det var inte direkt något att skämta och skratta åt som Guido gjorde. 

3: Jag tyckte att hon gjorde rätt. Det var ju hennes familj så vad hade hon haft kvar om hon stannat?

4: Ja det finns en risk att människor kan få en felaktig bild av förintelsen, jag fick det iallafall. I filmen så verkade förintelsen så mild, inte alls så plågsam och hemsk som den egentligen var. Man hade T.ex inte kunnat gå fram och prata i mikrofonen så alla hör det. Om det hade hänt i verkligheten så hade man dött för länge sen.

8: För att det inte ska hända igen så får man inte låta fel person ta makten, och inte få h*n att ha massa personer på sin sida.




1 kommentar: