onsdag 7 maj 2014

Grafiti målning

Jag fick min ide genom att jag kollade igenom lite bilder på en sida och hittade ett öga och tyckte att det skulle varit coolt att ha ett öga på en vägg. Jag tycker jag har arbetat ganska bra och noggrant och att jag har använt tiden ganska bra. Först så tog jag kort på en tråkig tom stenvägg. Sen började jag med att skissa en liten bild på mitt öga och sen målade jag en större i vattenfärg. Sedan tog jag kort på teckningen och förde över den till photshop och redigerade in den på väggen. Jag är nöjd med färgen på mitt öga, det blev en väldigt cool och fin nyans. Jag hade kunnat göra formen på ögat lite bättre och samma med ögonfransarna, annars är jag väldigt nöjd. Jag vill inte riktigt uttrycka något i bilden, vi skulle måla en bild o sätta på en vägg och det gjorde jag.

1 kommentar:

  1. Jag tycker det ser bra ut när du fick upp den på väggen. När jag ser din bild tänker jag på vårt moderna övervakningsamhälle där man aldrig kan vara säker på om man fångats på film. Som en liten tankeställare. Bra jobbat!

    SvaraRadera